Flexibele onderhoudscontracten
Grootste bedrijfswagen dealer van NL
Oplossingen voor ieder type transport

FAQ

Hier kunt u een aantal veelgesteld vragen lezen over elektrisch rijden met een bedrijfsauto.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor het aanvragen van subsidie bij het aanschaffen van een elektrische vrachtwagen of bestelauto. Onder andere:

  • MIA en Vamil
  • MRB-vrijstelling
  • CO2-uitstootvrije voertuigen, ook vrachtwagens en bussen, zijn tot en met 2014 vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRB).
  • Subsidie via uw provincie of gemeente

Om in aanmerking te komen voor subsidie moet de elektrische bestelwagen bestemd zijn voor het vervoeren van personen of goederen op de openbare weg. Deze dient in aanmerking te komen voor de Europese voertuigcategorie N1, moet voorzien zijn alleen een elektrisch aangedreven motor en een accu voor de opslag van de energie. De elektrische bestelwagen dient aangemerkt te worden als elektrische bestelwagen. Tot slot komt tot € 75.000 van het bedrag in aanmerking voor de milieu-investeringsaftrek samen met de willekeurige afschrijving van milieu-investeringen.

Aanhankelijk van uw vestigingsplaats is er mogelijk een regionale of lokale subsidiemogelijkheid.
Truckland kan u ondersteunen in deze subsidieaanvraag. Neem daarvoor contact met ons op.

De kosten van het opladen van een elektrische bedrijfswagen hangt van meerdere factoren af. Zoals wel of niet snelladen, aanbieder, energiecontracten, enz. 

Wilt u exact weten wat de kosten zijn voor het opladen van elektrische voertuigen? Neem dan contact met ons op. 

Tot 2025 hoeft u geen motorrijtuigenbelasting (mrb) te betalen voor een elektrische bestelauto.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Dit is afhankelijk van de accucapaciteit, rijstijl en weersomstandigheden. Binnen stedelijke distributie wordt gemiddeld 50 kilometer per dag gereden. Dat is meer dan voldoende om met een elektrische bedrijfswagen te werken.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Iedere elektrische auto kan gebruikmaken van een regulier laadpunt. Deze oplaadpunten staan op locaties waar het voertuig vaak een langere tijd stilstaat. Middels wisselstroom (AC) wordt de auto bijgeladen. Afhankelijk van het laadpunt en de interne lader van de EV wordt het voertuig opgeladen met een vermogen tussen 3.7 en 22 kilowatt (kW). In de praktijk komt dit neer op 20 à 75 kilometer aan toegevoegde actieradius per uur.

Snelladen is bedoeld om onderweg een accu in korte tijd bij te laden, zodat lange afstanden afgelegd kunnen worden. Snelladers staan dan ook vooral bij tankstations en locaties aan een snelweg of andere hoofdwegen. Een snellader geeft een vermogen tussen 50 en 350 kW. Vaak geldt de regel: hoe groter de accu, des te hoger de snellaad snelheid. In de praktijk laadt je dan in 20 minuten of minder de accu van 20% naar 80%.

Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

De laadtijd is afhankelijk van hoe leeg de accu is, hoe snel de auto kan laden en welke laadpaal er beschikbaar is.
Daarnaast kan het soort snelladen verschillen per voertuig.

 

Truckland Zero kan u adviseren welk type snelladen voor uw werk het meest geschikt is. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

De extra accu's zorgen inderdaad voor extra gewicht. Doordat een elektrisch voertuig echter geen verbrandingsmotor heeft, scheelt dat ook weer gewicht.

Het laadvermogen verschilt per voertuig en is o.a.afhankelijk van het gekozen accupakket. 

 

Truckland Zero kan u adviseren welke combinatie het beste past bij uw werkzaamheden. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

Meer informatie over elektrisch rijden

Heeft u vragen over het gebruik van elektrische bestelauto's of vrachtwagens?
Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.

 

Wilt u meer weten over elektrisch rijden?
Neem dan contact met ons op via 088-5 807 807 of vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met u op.