Zo had fabrikant GINAF in de jaren 70 een primeur met het 8x8 chassis voor civiel gebruik (in West Europa). Tevens had het bedrijf enkele jaren later de volgende logische wereldprimeur met een 10x8 chassis. En met de introductie van het Hydro-Pneumatisch VeerSysteem (HPVS) zette het Nederlandse GINAF Trucks zichzelf nogmaals wereldwijd in de schijnwerpers. En GINAF Trucks gaat door. In 1991 is de wereldprimeur van het Elektronisch Voertuig Stuursysteem (EVS) en in het jaar 1997 kwam het merk met de wereldintroductie van de TRIDEM®-serie. En ook nu toont GINAF Trucks zich opnieuw een vernieuwer met de C-truck en de SensAxle+.
GINAF Specials GINAF maakt voornamelijk middel- tot ultrazware trucks op maat. Het maakt niet uit voor welke sector het is, GINAF heeft een oplossing. Door de tijd leverde het bedrijf onder andere aan de bouwsector, containersector en de tanktransportindustrie. Daarnaast levert GINAF ook Mining en elektrische trucks en diverse DAF conversies. Door de jaren heen zijn door GINAF ook veel kleine series of enkelstuks gebouwd. Deze “specials” zijn een uitvloeisel van de grote flexibiliteit die het merk GINAF tentoonspreidt. Meer weten over een van de vele GINAF trucks? Lees hieronder meer over de C-Truck, Specials en de GINAF X-Series.