Flexibele onderhoudscontracten
Grootste bedrijfswagen dealer van NL
Oplossingen voor ieder type transport

Klanttevredenheid

Wij zijn pas tevreden als u dat bent. Onze klanten waarderen ons gemiddeld met een:

 

Beoordeel

De Zwaluw Logistiek investeert in stille en zuinige DAF’s via Truckland

De Zwaluw Logistiek investeert in stille en zuinige DAF’s via Truckland

Jeroen Rotman (L) van Truckland overhandigt de sleutels aan Ferry Bakker (R) van De Zwaluw Logistiek.

Om passend en proactief in te spelen op de transport- en fijnmazige distributieactiviteiten in industriële en stedelijke woon-werk gebieden, investeert De Zwaluw Logistiek uit Oosterblokker bewust in zuinige en stille DAF vrachtwagens. Samen met Truckland Wognum is er gekozen voor DAF CF trucks met de schoonste Euro 6d dieseltechniek, een TraXon automatische transmissie en een door de truckfabrikant ontwikkeld geluid-reducerend Silent-pakket. Met deze slimme technologieën blijft het geluid van de trucks onder de 71 dB(A) en de vrachtwagens voldoen daarmee aan de strenge PIEK-keur-eisen van de QuietTRUCK. 

Extra Stille DAF's

Extra Stille DAF's

Meest recent zijn ter vervanging van oudere Euro 5 modellen, twee nieuwe 4x2 DAF CF 410 trekkers bij de logistiek dienstverlener afgeleverd. Met een Space cab, TraXon versnellingsbak, carrosseriespoilers, fenders en zij-skirts, plus Silent-pakket in de rode huiskleur van De Zwaluw Logistiek. Daarmee komt het aantal DAF trucks, trekkers en bakwagens op achttien eenheden. Truckland Wognum levert via een reparatie- en onderhoudscontract alle technische zorg. Aanvullend krijgen de bestuurders van deze nieuwe DAF’s een voor de Code 95 meetellende chauffeurscursus, die ze alle kneepjes van de hoogwaardige techniek bijbrengt. Hierdoor kunnen zij optimaal gebruik maken van de opties die deze trucks op het gebied van verbruik en geluid hebben. De DAF-motoren draaien tevens probleemloos op de duurzame HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) brandstof. Deze fossielvrije, hernieuwbare dieselbrandstof verlaagt tot bijna 90 procent op de CO2 uitstoot en heeft een positief effect op de uitstoot van zwavel, fijn- en stikstof.

Minder geluidsoverlast

De genoemde Silent-Mode is op het dashboard inschakelbaar en beïnvloedt zowel het motortoerental als de schakelmomenten. De extra inkapseling van de versnellingsbak zorgt eveneens voor een vermindering van het geluid. DAF Trucks ontwikkelde deze techniek in het kader van het door de overheid ondersteunde stimuleringsprogramma PIEK. PIEK moet de geluidsoverlast van transportmaterieel in de randen van de dag en nacht naar lagere proporties brengen. Door deze techniek op meerdere typen trekkers en bakwagens aan te bieden, voldoen de DAF Silent Trucks probleemloos aan de genoemde PIEK-overheidsregels.

De Zwaluw Logistiek

De Zwaluw beschikt als veelzijdig logistiek dienstverlener voor food en non-food goederen over een divers en zestig voertuigen tellend wagenpark. Daarnaast hebben zij de nodige eigen FSSC gecertificeerde warehouses voor de -al dan niet geconditioneerde- opslag en cross-dock van totale of gedeeltelijke wagenladingen, pallets en uiteenlopende goederen. Ferry Bakker (Manager Operations) geeft aan dat op elk logistiek vraagstuk een antwoord is. “Onze klanten kunnen er van op aan dat wij hun logistieke dienst goed uitvoeren voor hen, alles is hierbij mogelijk. Of het nou om Transport, pallet & pakket Distributie, FTL, Warehousing, of douane activiteiten gaat, De zwaluw regelt het en goed ook. De afdeling Forwarding verzorgt daarbij alle logistieke activiteiten rond nationale en internationale zendingen over de weg, het water en door de lucht. Als bedrijf is De Zwaluw Logistiek, onderdeel van Pyxis Logistics Solutions, ook aangesloten bij TransMission. Een 24-uurs samenwerkingsverband met 18 vestigingen van zelfstandige transport- en distributiebedrijven in de Benelux, waarbij het bedrijf in Oosterblokker het halen en brengen van zendingen in de Regio Hoorn/Noord-Holland voor zijn rekening neemt en zorgt voor de aansluiting op het TransMission netwerk.

De historie van De Zwaluw Logistiek/Warehouse gaat terug tot het midden van de vorige eeuw, toen onder deze aansprekende bedrijfsnaam de familie De Ruiter in Enkhuizen een transportbedrijf met circa 10 trucks startte. Inmiddels werken er ongeveer 150 medewerkers en heeft het bedrijf een hoofdvestiging in Oosterblokker en is actief vanuit Enkhuizen en het Limburgse Echt. Medio volgend jaar volgt daar een belangrijke uitbreiding op. Met de ingebruikname van een groot en hypermodern DHG XXL-warehouse, gebouwd volgens het SmartLog concept (dus volledig CO2 neutraal, met eigen zonnepanelen) en gevestigd op Maasvlakte 2 in de Rotterdamse haven. Een strategisch besluit om nog beter aan te sluiten op de wensen van de huidige en toekomstige relaties, die hun goederen door middel van zeecontainers ontvangen en verzenden via de Rotterdamse haven. Door deze vestiging en alle faciliteiten (opslag, douaneformaliteiten, containers laden/lossen, VAL diensten, plus om- en herpakken) dichter bij de haven te plaatsen, nemen de wegkilometers en bijbehorende CO2 uitstoot nog verder af. Temeer omdat er in het voor- en na-traject meer gebruik gemaakt gaat worden van LZV-combinaties, de binnenvaart, trein en waar nodig het vliegtuig.